Queralbs a Núria per Coma de Vaca i el camí dels Enginyers

Carregant Esdeveniments

Excursió exigent amb especialment per la distància i l’alçada a salvar, amb una dificultat tècnica mitjana: s’han de superar alguns passos exposats al Camí dels Enginyers.

Cal portar menjar i aigua.

L’excursió comença a l’aparcament de l’estació de Queralbs, des d’allà es baixa per la carretera GIV-5217 cap a l’alberg de la Farga (1.132m), on es troba el primer pal indicador “Núria per Daió 3h40’”. Es continua direcció al Salt del Grill (1.255m), que és un salt d’aigua de 30 metres d’alçada, que queda a mà esquerra del camí. Més enllà trobem el camí de pujada a Núria per les Colladetes i les Pedrisses. Es creua el riu Fresser per un pont de ciment i s’inicia la pujada pel vessant oest del Balandrau per les Marrades. Un cop superades les marrades, es camina per un sender pedregós gairebé pla fins arribar al refugi de Coma de Vaca (1.993m) Darrera del refugi s’agafa el GR-11 en direcció oest, que puja suaument fins arribar al replà de la Trona de Guardiola (2.136m), magnífic mirador des d’on gaudir d’unes vistes espectaculars del Balandrau, el Puigmal i del camí de pujada. Seguidament s’arriba al Clot de Malinfern (2.029m), es puja torrent amunt uns metres (senyal indicador de fusta) per agafar el camí que va per una lleixa tallada a la roca amb un passamà que permet passar aquest tram incòmode amb seguretat. Finalment s’arriba al Santuari de Núria (1967m).

La tornada a Queralbs es fa amb el cremallera.