Després de travessar el poble de l’Ametlla del Vallès en cotxe aparquem al santuari de Puiggraciós (689 mts.), excel·lent mirador d ela plana vallesana, on comença l’excursió. Prenem una pista ampla fins al Coll de la Tripeta seguint el PR-C 33, travessem el Grau Mercader i a l’alçada de Cal Mestret pren corriol a la dreta entre alzines que puja al Puig Ciró (840 mts.) amb vistes privilegiades a la vall de Montmany. Podem esmorzar a la Taula de Pedra, peculiar encimbellat indret amb vistes a la vall del Congost i el Montseny al fons. Seguim pel GR 5 perdent un ple d’alçada per un sender a la dreta que ens durà a La Trona, emblemàtic penyal i mirador excepcional. Retornem al GR per la casa de Bellavista Vella, collet de les Pereres davallant per un corriol ombrívol fins a Sant Pere de Bertí i la casa forta-castell medieval de El Clascar que està en estat ruïnós. Deixant aquest edifici catalogat coma BCIN a la dreta prenem un sender que en porta a cal Mestret per retrobar el camí del santuari de Puiggraciós.
- Data: 16 de maig
- Ruta circular de 12,50 km
- Desnivell: 780 m
- Places: 20
- Punt de trobada: sortida de l’aparcament de La Quintana a les 7:30h

Sortida exclusiva per a membres federats de la Secció de Muntanya de La Massa (veure nota mesures especials COVID19). Mentre estiguin actives les restriccions per la pandèmia COVID19 a les excursions NOMÉS S’ADMETRÀ LA PARTICIPACIÓ DE MEMBRES DE LA SECCIÓ DE MUNTANYA en possessió de la LLICÈNCIA FEDERATIVA 2021.
Per participar en aquesta excursió has de confirmar el teu estat de salut i la conformitat amb les normes de participació omplint aquesta
i portar-la a sobre junt amb la teva llicència federativa el dia de l’excursió.
Deixeu un comentari