Que som i com funcionem

  • No es una cooperativa: a les cooperatives hi ha unes persones que cerquen, compren, emmagatzemen els productes i els posen a la venda i tu que compres allò que t’interessa de lo que t’ofereixen.
  • No està pensada per a cobrir les necessitats de productes diaris.

Es una manera de comprar aliments de consum esporàdic/alternatiu que es basa en

  • La compra en grup i no de forma individual.
  • Cadascun dels participants, ha d’apadrinar un producte com a mínim. Nosaltres proposem que apadrineu un producte que ja estigueu comprant per a consum particular. Això us facilitarà la feina.
  • Cada membre es responsabilitza del procés de compra i la logística del producte que apadrina.

Els socis que s’apuntin tindran sis mesos de carència per provar, en el que, si volen, podran demanar productes sense necessitat d’apadrinar-ne.

Cadascun/na dels participants a la cistella compartida es fa responsable de la cerca, la compra al proveïdor i la gestió del producte que apadrina i, a la vegada, això li permet gaudir de la compra d’altres productes que Cistella Compartida posa al seu abast.

Jo gestiono el producte que apadrino, pel que fa a la resta de productes de la cistella tan sols tinc que demanar la quantitat que vulgui, quan la Cistella els ofereixi, pagar el preu i recollir-los en el lloc que es determini de Vilassar de Dalt.

Els productes que entren a la Cistella Compartida, son productes de temporada, de consum esporàdic, amb denominació d’origen , eco, bio, etc (el que podríem dir productes no industrials) , preferiblement  de gestió Cooperativa, menjar i beguda.

Inicialment l’Equip Gestor, pensem en 12 productes  anyals, un al mes, per arribar a un màxim de 48 productes, un per setmana. Recordem que cada participant apadrina com a mínim un producte.

Si el producte és de temporada, s’oferirà en la forquilla de la seva temporada. Pels productes que son atemporals es procurarà repartir-los al llarg de l’any.

Un cop ens informeu dels productes que apadrineu, el proveïdor i la seva temporada, confeccionarem una llista de productes i períodes de venda i la farem arribar per e-mail a tots els participants.

Quan es faci la reunió informativa es facilitarà una llista dels productes que Cistella Compartida te apadrinats en el moment de la reunió.

Aquesta llista es renovarà cada novembre de cara al any següent.

  • Quan arribi el període de compra d’un producte rebràs pel WhatsApp de Cistella Compartida un Excel amb la següent informació
    • Característiques i origen del producte
    • Unitat mínima de venda
    • Preu de la u.m.v.
    • Observacions
    • Termini màxim de resposta pels interessats.
    • NOTA: en cas d’existir subproductes s’especifiquen en l’Excel)
  • Caldrà contestar(al wathsapp privat del padrí) el mateix Excel amb les quantitats que vulguis i a la vegada fer un BIZUM al padrí del producte per l’import de la comanda..
  • A la recepció del producte, el padrí t’enviarà un altre WhatsApp indicant la forma de recollida.
  • Tan sols queda recollir la comanda en els dies i lloc comunicat.
  • NOTA: Si en el wathsapp d’oferiment, encara no es tenia coneixement del preu del transport, caldrà pagar-lo en el moment de la recollida

Justament es l’altre cara de la pregunta anterior

  • L’Equip Gestor, prepararà unes pautes per a facilitar totes aquelles accions que calen fer i estarà a disposició dels participants per a resoldre dubtes.
  • A la data del oferiment del producte:
    • Caldrà contactar amb el proveïdor per esbrinar Unitat Mínima de Venda, preu, preu del transport i si cal alguna informació addicional.
    • Caldrà preparar el wathsapp informatiu emplenant l’Excel de comandes i enviar-lo pel whatsapp de Cistella Compartida.
    • Rebre totes les respostes dins el termini establert i els seus BIZUMS  corresponents, preparar la comanda total.
    • Fer i pagar la comanda al proveïdor.
    • A la recepció del producte, cal validar que les quantitats rebudes es corresponen amb les quantitats demanades i les que figuren al albarà de lliurament.
    • Un cop la recepció estigui confirmada, el padrí enviarà un whatsapp pel xat de Cistella Compartida, informant del lloc de lliurament i de les franges horàries  en que es pot anar a recollir (L’Equip Gestor aconsella dos dies i dos intervals, un de matí i un de tarda – preferiblement divendres per la tarda o dissabte pel mati).
    • A la recollida els participants abonen l’import del producte augmentat amb el 3 % que es destina a Cistella Compartida
    • A la retirada del producte en el punt de recollida, el padrí te el llistat del formulari amb les quantitats sol·licitades per cada membre. Al fer la retirada es fa un comprovant de lliurament.
    • El padrí ingressa en el compte de La Massa que s’indiqui el 3% (preu de producte + preu de transport).
  • Es possible que ara, inicialment, al ser pocs participants, els volums de cada producte no siguin gaire grans i puguem utilitzar els pàrquings o els habitatges particulars de cadascun.
  • De totes formes un dels participants ha ofert el seu pàrquing a Cabrils per utilitzar com a magatzem
  • Si un producte ofert rep peticions de menys d’un 20 % dels socis de la Secció, els gestors de la Secció informaran al Soci proveïdor per tal que deixi de proveir-lo i, en un termini de dos anys, el substitueixi per un altre. En aquests dos anys podrà seguir comprant productes a la Secció
  • Addicionalment a la funció gastronòmica de la compra dels productes i, en funció del interès que pugues despertar algun dels proveïdors, es podrien fer sortides de tipus cultural o cultural/esportives, encaminades a visitar el proveïdor, conèixer el procés de producció/recol·lecció, conèixer l’entorn, etc.

Alguns proveïdors poden fer un ràpel per compra en forma de més producte o d’altres productes que ells elaboren. Si ens passa en alguna compra l’Equip Gestor proposa fer un lliurament d’aquest “regal” a Càritas del poble.

Aportació dels participants a Cistella Compartida.

  • 3 % sobre preu total (producte + transport)